הזוהר כבה: גדול המחזירים בתשובה, הרב אורי זוהר זצ"ל

יונתן שורק 5 Comment on הזוהר כבה: גדול המחזירים בתשובה, הרב אורי זוהר זצ"ל

אבל גדול בעם ישראל כולו, ובציבור החרדי בפרט בהסתלקות הרב אורי זוהר זצ"ל, מגדולי מזכי הרבי והמחזירים בתשובה אשר תורתו הייתה קבע והעולם הזה היה עראי למרות שכל מנעמי העולם היו פתוחים לפניו אך הוא ויתר עליהם מדי יום בגאווה | הלוויתו תיערך בשעה 16:00 מביתו רחוב זכרון יעקב 9 ירושלים להר המנוחות | דיוקן להולך

הרב אורי זוהר צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: הרב אורי זוהר בן ה-86 גדול מחזירי התשובה בישראל הלך לעולמו לאחר החייאה קשה בבית החולים. אבל גדול בעם ישראל כולו, ובציבור החרדי בפרט בהסתלקות אחד מגדולי מזכי הרבים וההחזרה בתשובה אשר תורתו הייתה קבע והעולם הזה היה עראי למרות שכל מנעמי העולם היו פתוחים לפניו אך הוא ויתר עליהם מדי יום בגאווה.

‏מסע הלוויתו של הרב  זצ"ל בשעה 16:00 מביתו רחוב זכרון יעקב 9 ירושלים להר המנוחות

מארגון "לב לאחים" שעמד בין ראשיו כתבו לאחר פרסום הידיעה הכואבת: "בלב נשבר אנו מבכים מרה את הסתלקותו של עטרת ראשנו, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, עמוד האש לפני המחנה, שרבים השיב מעוון ובדרכו צעדו וצועדים רבבות השבים. גאון בתורה וכביר במעש, להרבות חיילים לאורייתא. העומד בראש ונושא עמנו את עול המפעל העצום "לב לאחים" רבי אורי זוהר זצוק"ל. אבל ויתמות".

הרב זוהר החל את דרכו כשחקן חילוני מצליח מאוד שהיה מצוי בלב הברנז'ה החילונית בתל אביב. הוא החל בתהליך של חזרה בתשובה בעקבות פגישה עם הרב יצחק שלמה זילברמן זצ"ל ששינה לו את תפיסות העולם ואת הגישה לחיי הזוהר בהם הוא היה. השינוי שעבר החל לצוץ כשהוא ניהל שיחות עם מאזינים בנושאי דת. עד שהוא החל לבוא פומבית חובש כיפה ומחולצתו גלויות ציציות עד לפרישתו הסופית מעולם הבוהמה בידור החילוני. את תהליך חזרתו בתשובה תיאר בספרון "ובחרת בחיים".

אחרי פרישתו הוא הסתגר שנים ארוכות בהיכל ישיבת אור שמח, ובישיבת אדרת אליהו של הרב זילברמן בעיר העתיקה בירושלים, שם  מילא את כריסו בש"ס ופוסקים ואף העביר שיעורים למתחזקים אחרים שבאו בעקבותיו. אחרי שנים ארוכות הוא שב לחלוק את ניסיונו הקולנועי, הפעם לשם שמיים בבימוי תשדירי הבחירות של מפלגת ש"ס ובתוכניות שהחל להעביר להפצת תורה.

הרב זוהר היה ממייסדי היישוב מעלה עמוס וניהל במשך מספר שנים את הקהילה ביישוב שרבים במייסדיו חזרו בתשובה הוא הנחה חוזרים בתשובה רבים והשתתף בראיונות ובפאנלים שונים ב"קול חי" בדבר חשיבות החזרה בתשובה, הקמת מוסדות לחינוך בני נוער וכיוצא בזה. הוא הרצה והקליט תשדירים בנושאי חזרה בתשובה, שהושמעו ב"קול חי" בהן הוא דיבר בחריפות כנגד התרבות החילונית ואת החשיבות להתמודד מולה.

אחד מתפקידיו הבולטים בשנים האחרונות היה כהיה מראשי  ארגון "לב לאחים" שפועל לחנך ילדים מבתים מסורתיים לבבתי ספר חרדיים ולהכניסם לנועם התורה ומצוותיה. כפועל יוצא מפעילותו הוא ערך בשותפות עם יו"ר ש"ס אריה דרעי  שידורי תורה משותפים בערוצי הקודש וב"קול חי" במשך השנים להגשמת מטרה זו.

אך סמלי שהרב אורי זוהר זצ"ל השיב את נשמתו ליוצרה בעיצומם של שלושת ימי הגבלה המצוינים לקראת חג השבועות חג מתן התורה, אותה תורה שאליה הוא כל כך התמסר, אהב ומסר את נפשו לקיומה. כעת, הוא יחגוג את קבלתה בעולם שכולו טוב, עולם האמת.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אוי איזה אבידה!!!
    כל כך עצוב!!

  2. 3

    אוי איזו אבידה!!
    כל כך עצוב!!
    שיהיה מליץ טוב עבורנו בעז"ה.

  3. 2

    גדול הדור של החוזרים בתשובה!
    עצוב!!!!
    גאולה שלימה לעם ישראל עוד השנה למען שמו יתברך!